vrijdag 25 januari 2013

VOEREN

Klunende Meerkoeten, een Reiger die bij het voeren kwam zitten maar het niet lustte en helaas had ik geen visje bij me :-(
Een Aalscholver die even neer plofte om te drogen, zo kom je van alles tegen in de polders tijdens het voeren. Helaas kan je ze niet allemaal helpen en dat gaat echt aan het hart !!
En tot mijn grote vreugde kwam gisteren ook het leucitische Musje voorbij, die is erg leuk om te zien. Bij het kauwen plekje zit ook een Kauw met veel wit tussen z'n veren, die had ik al een paar x geplaatst en hier komt hij/zij ook weer voorbij, die is er altijd het 1e bij :-)

Gelukkig is niet alles dicht gevroren en kunnen de Aalscholvers en andere vis duikers nog wel een hapje vinden.

Had gisteren allerlei blikken uit de kast gerukt, bruine bonen, kekererwten, wortels/doperwtjes, kidneybonen, mais en dat allemaal in een emmer door elkaar gehusseld. Dat heb ik aan de Meerkoeten gevoerd, moest het op het ijs gooien omdat de kade in dat hoekje waar ze zitten hoog is en ze er anders niet bij kunnen, had er ook brood gegooid voor de Eenden, maar de Meerkoeten waren ook daar niet vies van.

Verder zakken met brood, Appels en Pinda's neer gestrooid voor de Kauwtjes, Eksters en Meeuwen. later nog even naar een ander plekje geweest in de Polder waar veel kleine vogeltjes zitten en de voorraad daar weer bij gevuld.
En overal winterwortels neer gegooid, zitten veel Konijntjes en die hebben het ook moeilijk nu natuurlijk.

In het Bos waar ik voer is ook alles weer bijgevuld, een paar bomen zien eruit als Kerstbomen met al die vetbollen en Pinda netjes, haha

Zo doe je maar wat je kan, maar het is nooit genoeg helaas, zal blij zijn als al dat winterweer voorbij is !! Zondag gaat het dooien las ik, maar net hoorde ik dat er morgen sneeuw wordt verwacht, getverrrrrrrrrrrr
Probeer om de 2 dagen te gaan voeren en dat is morgen weer, (gelukkig vrij gekregen) hopelijk niet te veel sneeuw anders zien ze het voer niet meer liggen.

Heb hier een stel foto's die gisteren genomen zijn en nog van andere dagen, vanwege de kou is het lastig om foto's te maken, steeds zijn je handen zo ijskoud dat je nauwelijks de knop in kan drukken een blijvend probleem, maar ja, het belangrijkste is dat de dieren eten krijgen, zodat je als vogelspotter toch een steentje bij kan dragen en een bijdrage kan geven voor de mooie foto's die je door het jaar heen maakt van ze, dat mag zeker wel beloond worden nietwaar !!  : - D

OEPS

HOE KRIJGEN WE DAT ALLEMAAL MEE ??  :-O










DAT LUST IK NIET !!


PARTY TIME

VERKEERSTOREN IS BUITEN BEDRIJF


WAT IS HIER AAN DE HAND, AL DIE DRUKTE ??





HEB JE GEEN VISJE ???

ARME REIGER, EET HET ECHT NIET, OOK GEEN STUKJE BROOD

HIER MOET JE ZIJNNNNNNNNNNNN


VASTE GAST DEZE HEGGEMUS

WAT ZAL IK IS NEMEN, EHHHHH...

MOOIE SCHUTKLEUR NU

DAME VINK, KWAM SAMEN MET ECHTGENOOT

MENEER VINK

IK BEN NIET BOOS HOOR, HEB ALLEEN KOUDE VOETEN

IK NEEM EEN PINDA'TJE , JA DAT DOE IK  :-D

LEKKER HOOR

EEN SERVETJE GRAAG





WAS IK TOCH MAAR NAAR HET ZUIDEN GEVLOGEN, ZUCHTTTT

BOOMKLEVER

GRAPJE

KWAM IK ERGENS TEGEN EN EEN BEETJE BEWERKT

LEKKER HE

VERPIETERD 

DIE IS VAN MIJ !!

PAST MAAR NET

POSEREN VIND IK LEUK

BLIJ SMOELTJE

OP HET SCHUURDAK THUIS
HMM, DIE, EHH NEE TOCH MAAR DIE EHHH, JEETJE IK WEET HET NIET MEER,  :-o

ER LAGEN GENOEG GEPELDE PINDA'S, MAAR DIT KOOLMEESJE GING VOOR HET ECHTE WERK

IN HET BOS EN ER HANGT NOG VEEL MEER

KLUNEN






BIJNA IN SPAGAAT  : -O


MEER KON ER ECHT NIET BIJ, HAHA








ZO'N LEUK KAUWTJE IS DIT,  : -)
DOEIIII

2 opmerkingen:

  1. na ja, wat een uitgebreide en mooie serie Karla. Jij hebt weer plezier gehad op je "vogel voeder tocht" zie ik. Fijn weekend, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit zijn mijn 3 blogs
    http://dith-plukeenogenblikvandedag.blogspot.com/
    http://dith-eenkijkjeoverdegrens.blogspot.com/
    http://dietmut.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen