zaterdag 9 juli 2011

Eindelijk weer op Pad geweest !!

M'n oog doet het weer, HOERAAAAAA, dus eindelijk weer de Polder in geweest. Deze x was het ganzen avond, zoveel Ganzen heb ik nog nooit gezien, overal zaten ze, hele kudde's !! Een Tureluur gelijk op een paal toen ik de Polder inreed, gelijk gestopt auto uit laten rollen en ja hoor vlak naast hem en hij bleef zitten, komt er pot... een auto aan en ik stond met m'n stomme kop natuurlijk midden op het weggetje en weg Tureluur, werd er tureluurs van, haha

Op naar de vogelhut bij Gemaal Zeldert, daar aan gekomen, loop naar de hut, ga naar binnen, doe een klep open ennnnn Ganzen en nog is Ganzen a/d overkant v/d plas in het weiland, geweldig, zo'n beetje allemaal Canadese en een vreemde Eend eh Gans erbij, 2 trouwens !! De familie fuut was ook aanwezig maar ja, te ver weg weer om fatsoenlijke foto's te maken zonder telelens :-(  Heb nog wat foto's die wel gaan (hmm) er toch maar op gezet. Ze zijn al zo groot geworden de baby's !! Ze waren lekker aan het dollen en Pa & Ma hielden een oogje in het zeil, zoooo schattig !!

 Heb daar een flinke tijd gezeten en er was helemaal geen mens te bekennen, heerlijk :-) Toen ik weg ging wilde ik de grote Polder ronde doen, dus denk als het een uur of 7 is, kan dat makkelijk, haha, het was al 21.20 uur !!
Dus maar gelijk naar Grutto land, waar geen Grutto meer te bekennen is :(  maarrrrrrrrrr Ganzen, Ganzen en nog meer Ganzen, deze x de meeste Grauwe Ganzen, zag er 2 witte tussen, die staken mooi af.

Verder was er niet veel te doen, wat Eendjes met jongen die ook al aardig zijn gegroeid, wat Meerkoeten, Zwanen en ja hoor de grootste klapper, je zal het niet geloven !! De Zon was al onder en ik m'n boeltje bij elkaar gepakt en op naar huis, denk nu kom ik niets meer tegen, dus rij het weggetje terug, zie ik in eens 2 Reigers in de wei, niets bijzonders aan zou je denken, die zijn er heel veel, ja inderdaad maar niet die 2 witte vogels die er ook zaten, dacht eerst aan witte Reigers, dus stoppen, camera erbij en foto's schieten. dacht jemig dat lijken wel Lepelaars !! Ze zaten al vrij ver het weiland in en liepen op hun gemakje nog verder weg, afijn denk zie het thuis wel, nou viel zowat van m'n stoel, inderdaad Lepelaars, gewoon in een weiland in de Eempolder, wauwwwww !!!! Nou toen heb ik wel even een paar nieuwe vloekjes verzonnen, voor Dixon's met mijn Lens, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Hopelijk ga ik ze daar meer zien, maar ja zal wel heel toevallig geweest zijn, dat ze daar geland zijn, hopelijk bevalt het ze daar, duimennnnn :-)

Oh ja zou bijna vergeten dat ik eerst even naar Waterjuffer landje was geweest voor ik de Polder in ging. Die waren niet dik gezaait deze keer, maar wel een mooie op de foto gekregen en wat wilde Bloemen, die zijn zo mooi, veel vlinders waren daar ook, maar ADHD he, die diertjes, hihi

Speciaal voor Rinie, dankjewel dat je m'n Blog zo volgt en je berichtjes !! 

Groeten en Peace



MARGRIET


KLAVER




DISTELBLOEM

Knoopkruid (Centaurea jacea)

Kale jonker (Cirsium palustre)

BRAAM

SUPER PADDESTOEL, PAULUS WAS NERGENS TE BEKENNEN :O
KON NIET DICHTERBIJ ANDERS WAS IK IN DE PLOMP GEVALLEN :-)

HOOGWERKER ??

 DRUK ;-)

Kattenstaart (Lythrum salicaria)


OOK DRUK ;-)  HET ZIJN SOLDAATJES. Soldaatjes kunnen soms moeilijk tot op de soort te determineren zijn, o.a. omdat ze binnen een soort in verschillende kleurvariaties voorkomen. Zo heb je rode, zwarte en gele soldaatjes, maar binnen elke soort kan de kleur van de individuele kevers dan weer wat lichter of donker, roder of minder rood zijn..

DEZE HEEFT EEN PRACHTIGE KLEUR GROEN, VAN DIE KLEUR WIL IK WEL EEN JURKJE  ;-)

Waterjuffers (Coenagrionidae) zijn de meest soortenrijke familie van de juffers (Zygoptera), één van de twee onderordes van de libellen (Odonata). In totaal zijn er 101 geslachten met 1143 verschillende soorten beschreven. In België en Nederland alleen al komen er vijftien soorten waterjuffers voor, of éénvierde van alle inheemse libellensoorten.

Poelslak



EEN BLAUWE WATERJUFFER


KIEKEBOEEEE

GROEN ZURINGHAANTJE


LASTIGE KLEUREN OM OP DE FOTO TE ZETTEN, VOORAL HET WIT, PFFF, MAAR GEEF HET NIET OP !!





NET DE POLDER INGEREDEN EN DIT WAS DE VOORBODE VOOR ALLE KUDDE'S GANZEN DENK IK, ZE ZAT DAAR MOEDERZIEL ALLEEN OP HAAR NEST.

KOPPIE OVERBELICHT, MAAR ZE IS ZO SCHATTIG !!

DIE DACHT DAT IE HET HAASJE WAS, HAHA

CANADESE GANZEN BIJ GEMAAL ZELDERT, EEN PAAR ERVAN.


FUUTJE, FF GESMOKKELD MET Z/W

EEN MEERKOET KLEUTER KWAM LANGS GEVAREN :)


EEN VAN DE VREEMDE GANZEN, TE LICHT, MAAR MOET HEM TOCH EVEN LATEN ZIEN !!

POOTJE BADEN

BABY FUUT KOMT LANGS

DE BABY FUTEN VERMAAKTEN ZICH PRIMA SAAMPJES, ZOOOO SCHATTIG !!



MOEDER MEERKOET

NOG EEN GANZEN TAFEREEL, HET IS ERG LEUK OM ALLE GEDRAGINGEN VAN ZE TE ZIEN !!

BABY FUUT KIJKT ERG ONDEUGEND :)


PA & MA FUUT HOUDEN DE BOEL IN DE GATEN

ZIJN ZE NIET GEWELDIG !!

KAN HET NIET LATEN, NOG EEN VAN PA EN MA ;0

PFFF NOG EEN......

NOG EEN......

TJA EN NOG EEN, HAHA. ZE DREVEN DAAR OOK ZO GEWELDIG ROND !!

STILLEVEN MET PAAL EN MEERKOET

EN DE ANDERE VREEMDE GANS, MET ORANJE BENEN EN VOETEN

DAT VALT WEL HEEL ERG OP DE ANDERE KLEUR POTEN !!

GEINTJE, FF ZITTEN KLOOIEN


HET LINKERSCHAAP WAS ZO AAN HET BLEREN DE HELE TIJD, DAT IE WEL OP DE FOTO MOEST, HELEMAAL A/D OVERKANT VAN DE PLAS EN DAN NOG DE EEM ERTUSSEN  :)


DE MOOIE LUCHTEN WAREN NIET VAN DE LUCHT, ZAL IK MAAR ZEGGEN, HIHI


GRAUWE GANZEN

DE EENDEN BABY'S ZIJN ALWEER KLEUTERS, ZO LIEFFFFFFFF DIE KOPPIE'S

NIEUWSGIERIG

DE ZONSONDERGANG LEEK WEL BRAND, HUH EIGENLIJK IS DAT OOK EEN GROTE BRAND DE ZON ;0

EN DAAR ZIJN ZE DAN, DE LEPELAARS, VAL NOG STEEDS VAN M'N STOEL ALS IK DE FOTO ZIE !!


EVEN EXPIRIMENTEREN MET INLIJSTEN, DIT IS IN HET WATERJUFFER GEBIED, TUSSEN STOUTENBURG EN ACHTERVELD

DIT IS IN HET WATERJUFFER GEBIED, TUSSEN STOUTENBURG EN ACHTERVELD

DIT IS IN HET WATERJUFFER GEBIED, TUSSEN STOUTENBURG EN ACHTERVELD

VANUIT DE AUTO IN DE EEMPOLDER

HET WATER BIJ GEMAAL ZELDERT HAD EEN MOOIE KLEUR SPIEGELING

GEMAAL ZELDERT



HALF MAANTJE

BIONISCH SCHAAPJE, DE FLITSER GING TOT M'N GROTE SCHRIK AF :-O

1 opmerking:

  1. goeden morgen karla
    gelukkig dat je oog weer goed is en je weer op pad kon gaan..
    wat weer een hele mooie serie opnames opleverd natuurlijk..
    bij die moeilijke kleuren zou je een streepje of 2 kunenn onderbelichten, geeft net wat meer detail in het wit dan..
    als je meer dan 1 streepje doet niet vergeten terug te zetten anders word de rest te donker..
    ik heb de mijne standaard altijd op -1 streep staan dat is bij mijn camera 0,3 stop.
    die lepelaars die moet ik ook eens tegen komen, maarja zal wel net zo gaan als bij de rest van de vogels ze zijn zo snel vertrokken hihi

    fijne dag
    groetjes rini

    BeantwoordenVerwijderen