zondag 20 oktober 2013

POLDER LEVEN

Laatst was ik wat aan het opzoeken en kwam op een blog waar het ene vogeltje nog mooier op stond dan de ander. Jemig, schitterend dacht ik zelfs een beetje jaloers, ieder haartje op de veertjes superscherp, maar na een paar foto's begon het saai te worden, bemerkte ik tot m'n grote verbazing en toen besefte ik waarom, het leken wel geposeerde foto's, alles strak en ieder sprietje en dingetje weg gekloond, in feite was er niets natuurlijk meer aan !!

Toen was ik weer genezen en besefte dat ik gewoon op m'n eigen manier blijf fotograferen en foto's bewerken zo weinig mogelijk, om het geheel lekker natuurlijk te houden zoals het ook is zoals je het ziet, tenslotte zie je ook niet in het echt ieder haartje zitten in de natuur of je moet haviksogen hebben :-D

Hier foto's van van alles wat ik op een paar rondjes voor de regentijd heb gemaakt in de Polders en natuurlijk zijn m'n favoriete Slobeendjes ook weer van de partij :-)

Veel Goudplevieren ook, helaas zaten ze wel een eindje weg, maar daarom niet minder leuk !! En een vogeltje met een Kever in z'n snaveltje, kom er niet uit wat het is, een Paapje denk ik, maar na diverse boeken te hebben open geslagen, zag ik het helemaal niet meer, dus als iemand het weet ???

Nog een vogeltje tussen het riet in een boompje, ook die kan ik niet vinden, het is soms zo moeilijk, zomer vachten, winter vachten ( noem ik het maar even) en dan de jongen, soms lijken ze zo op elkaar. Denk zelf aan een (jonge) Rietgors, maar ja zet het er maar niet bij nu ik het niet zeker weet. En een vogeltje dat tussen de bladeren zat te kijken wat dat mens aan het uitspoken was, hihi

Een witte Reiger die plotseling te voor schijn kwam en even een poepje kwam doen en natuurlijk geen tijd om de instellingen te wijzigen ivm al dat wit, maar ja, ben er niet op uit om National Geografic proof foto's te maken, zoals ik boven al schreef, het is en blijft allemaal super gaaf om te zien en vast te leggen en naar te kijken, al die momenten !!

Nu is het al weer een stuk rustiger, er zijn al veel vogels weg getrokken , hopelijk krijgen de vogels die blijven het deze winter niet zo zwaar, in ieder geval heb ik al een voorraad liggen om bij te voeren !!










































































1 opmerking:

  1. Hoi Karla,
    Je hebt een prachtige Blog gemaakt.
    Toppie zijn al je opnames en ook het verslag erbij is prachtig.
    Gr. Sonja

    BeantwoordenVerwijderen