maandag 5 maart 2012

Januari & Februari 2012, Deel 1

Na een hoop gedoe met de computers, eindelijk weer fatsoenlijk online. Helaas zijn de meeste foto's van februari niet toegankelijk meer omdat ik m'n laptop heb laten vallen, grrrrrrrrrrrrrrr. Dus daar moet ik nog mee aan de gang om ze weer (hopelijk) tevoorschijn te toveren. Desktop Pc stond ook al een poosje stil omdat de C schijf niet meer deed wat ie moest doen, maar dat is nu gelukkig verholpen. Het was een poosje behelpen met een heleeeeeeeee oude laptop, maar gelukkig had ik die nog staan :-D

Loop al flink achter met plaatsen hier, dus heb maar besloten om bij Januari 2012 te beginnen en de rest van vorig jaar maar even te vergeten.

Het was hectisch een tijdje door het hele koude weer, heb zoveel als ik kon overal de Vogels gevoerd in de Polder en in het Bos. Wat een ellende was dat, god zij dank ligt dat weer achter ons en komt de lente er weer aan.

In de polders zie je dan ook steeds meer leven komen, Ganzen komen terug, heb al Scholeksters gezien etc. kan haast niet wachten tot alles weer terug is en dan op naar het jonge spul wat allemaal weer geboren gaat worden, wat is er mooier !!!!

Futen zijn alweer hun nesten aan het bouwen en weer bezig met het parings ritueel, Eendjes zitten elkaar weer achterop, letterlijk en figuurlijk, haha :-D

Heb wel veel watervogels gezien die ik nog nooit was tegen gekomen, Brilduikers, Zaagbekken, Nonnetjes en zelfs een Dodaars :-) deze keer zowaar ook een paar kleine Vogeltjes erop kunnen zetten, maar ja niet zo moeilijk he, zonder bladeren aan de bomen, hihi

Nou ga maar wat foto's plaatsen, zoals altijd ben ik eigenwijs en maak ze zoals ik dat zelf wil en niet zoals het protocol voorschrijft, te veel mensen zitten daar aan vast. ook doe ik niet aan te scherpe foto's omdat je in de natuur ook niet elk haartje van de veertjes etc. kan tellen. Heb ze het liefst zoals ik de dieren zie, ohhh misschien heb ik een bril nodig, hahaha.

Veel plezier met kijken en ik wil ook de mensen bedanken die de moeite hebben genomen om op m'n Blog te kijken en ook die een berichtje hebben achter gelaten, Hartstikke bedankt, ben daar ergggggggg blij mee !!   :-D




Begin met de Ganzen, zulke leuke Vogels en altijd super leuk om ze gade te slaan !! :-D





Deze Gans viel zo op, omdat hij er totaal anders uitziet dan de Ganzen waar hij tussen zat. Geen idee wat voor Gans het is, kan het niet vinden :-( Dacht eerst aan een donkere vorm van een Sneeuwgans, maar die hebben geen zwarte snavel.

Grauwe Gans


Canadese Gans






Kol Gans

Brand Ganzen










Vindt die voeten altijd zo leuk :-D

Ook deze Ganzen vielen me gelijk op, thuis opgezocht en het blijken Indische Ganzen te zijn, super gaaf !! Zaten niet dichtbij dus niet helemaal optimaal op de foto's, maar toch goed herkenbaar !! :-)




Bijschrift toevoegen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten