vrijdag 14 maart 2014

GANZEN SPEKTAKEL

Prachtig weer en vrij, dus na lange tijd weer is een dagje naar m'n favoriete stek getogen. En het was bal, bal met de Ganzen, ze zijn er weer volop en de babytijd komt eraan, dus er wordt wat af geplonst en verjaagd, soort genoten heb ik het over, niet de Ganzenjagers, want daar wil ik even niet aan denken !!

In ieder geval was het weer genieten ten top :-D En veel Ganzen foto's dus maar een onderwerp alleen gewijd aan hen, mijn favoriete Vogels.

Het begon al niet best, wat er in Nederland aan de hand is geen idee, maar het schijnt het jaar van de Bomen kap te zijn, overal verdwijnen de laatste tijd Bomen en het ergste is het houdt niet op !!

Kilometers lang langs de weg door de Polder waren Bomen verdwenen, een grote shock was dat en hier natuurlijk ten behoeve van de vooruitgang, want het lijkt erop dat ze een vierbaans weg gaan maken. Natuurlijk hadden ze dat niet kunnen voorzien toen de Flevopolder gemaakt werd en enkel 2 baans wegen aangelegd, vooruitdenken schijnt al die regeringen niet erg te liggen hier in het land.

Dus weer een hoop natuur vernield, Bomen waar ik vaak Buizerds etc. in zag zitten, allemaal onder hun poten weg gezaagd, ga zo door Nederland , goed bezig hoor, aan de ene kant brullen dat er natuur gebieden moeten komen/blijven, aan de andere kant slopen die boel en lekker zeiken dat er te veel dieren rondlopen, die op die gebieden afkwamen natuurlijk en dan lekker neerknallen die boel,  Hoezeeeeee, wat is het toch fijn om in een beschaafd land te wonen !!

Maar gelukkig zaten "mijn" Ganzen, de meeste dan, in een natuurgebied dus tussen haakjes veilig. Het zijn allemaal Grauwe Ganzen, die zijn het meest vertegenwoordigt in Nederland.









































2 opmerkingen:

  1. Karla, je hebt weer een prachtige serie kunnen maken van deze ganzen. Ik heb wel genoten. Ik wens je een fijn weekend, lieve groeten, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldige serie.
    Dat is echt lachen hoor met die ganzen als je dit ziet.
    Bedankt voor het meegenieten.
    Fijn weekend.
    Gr. Sonja

    BeantwoordenVerwijderen